"מדינת ישראל היא המקום הכי טוב בעולם לחיות בו ליהודים"

    איתי גדסי No Comments on "מדינת ישראל היא המקום הכי טוב בעולם לחיות בו ליהודים"

    חבר הכנסת בצלאל סמוטריץ' נאם בוועידת ג'רוזלם פוסט ובחר שלא להעביר ביקורת על נושאים אותם הוא מבקש לשנות: "אסור לנו להיות כפויי טובה ולשכוח את כל הטוב שאנחנו זוכים לו. אז תפתחו את העיניים, תנשמו עמוק ותתאהבו בארץ הזו"

    השר סמוטריץ' צילום: נעם ריבקין פנטון, דוברות הכנסת
    21:17
    14.05.24
    יונתן שורק No Comments on מסכת הצביעות נקרעת: מתקני טרור של האו"ם בעזה • צפו

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    יו"ר האיחוד הלאומי ח"כ בצלאל סמוטריץ' נאם בכנס ג'רוסלם פוסט וסיפר בראשית נאומו: "אני מודה על האמת. עד הרגע הזה שנכנסתי לכאן לאולם עוד התלבטתי איזה נאום לתת (ומאחר ואנחנו בצד הלא נכון של הקו הירוק היה לי גם הרבה זמן בפקקים הדרך לכאן לחשוב…). חשבתי לתת נאום חוצב להבות אש שהיה חורך אחר כך את הרשת על האקטיביזם השיפוטי ועל התכנית המהפכנית שלי להפוך מחדש את ההפיכה השיפוטית של אהרון ברק. חשבתי אולי לעטות ארשת של מדינאי דגול, לדבר בנחרצות על המצב בעזה וביו"ש ולפרוש את משנתי המדינית ביטחונית הדוגלת בהכרעת הסכסוך במקום בניהולו. חשבתי אולי לתקוף את נתניהו על חוסר אמינות ולדבר על החשש שהוא הולך להקים כאן ממשלת שמאל עם בני גנץ ולהפנות עורף לבוחריו ולשותפיו".

    "אבל החלטתי שאני לא רוצה לדבר על כל אלה. אני אפילו לא רוצה לדבר על תכנית המאה של טראמפ ועל זה שאפילו בני גנץ מבין שרק אנחנו נהיה אלה שיעמוד איתן ונעשה הכל בעזרת השם כדי למנוע אותה. החלטתי, כשנכנסתי לאולם כאן לתת את הנאום הכי לא פוליטי שיש. והכי לא בחירות שיש. החלטתי פשוט לדבר על זה שמדינת ישראל היא המקום הכי טוב בעולם לחיות בו ליהודים".

    סמוטריץ המשיך בנאומו: "אנחנו בתקופת בחירות ובאופן טבעי בתקופה הזו כל אחד, ובוודאי האופוזיציה שמבקשת להחליף את השלטון, מנסה להסביר לנו מה רע כאן ודורש תיקון, וזה מסוכן כי אזרחי ישראל עוד עלולים להאמין לנו הפוליטיקאים. מערכת הבחירות הזו הידרדרה גם לתהומות שאסור היה לה להגיע. אז אני מבקש ממש לא להיות חלק מזה בנאום הזה. יש לנו דמוקרטיה חיה ותוססת. יש לנו כלכלה נהדרת ועיתונאות חופשית. יש לנו עם נהדר, יצירתי, ערכי, ובסך הכל גם די מאוחד. הוא עובד ביחד, ולומד ביחד, ומשרת בצבא ביחד, וכן, זה בסדר. מותר לנו גם לחלוק ולהתווכח על נושאים שהם בנפשינו".

    "אבל אסור לנו להיות כפויי טובה ולשכוח את כל הטוב שאנחנו זוכים לו. אז תפתחו את העיניים, תנשמו עמוק, ותתאהבו בארץ הזו. במדינה הזו. בעם הנפלא הזה. תתאהבו בערים ובישובים, במרכז ופריפריה. עכשיו אפשר גם להסכים שלא הכל מושלם. שיש מה לתקן. שזה בסדר להתווכח על איך נכון לעשות את זה. ובעיקר שהשמים הם הגבול. ואם נרצה אין זו אגדה", סיים את נאומו.



    0 תגובות